10× viac produktov za najlepšie ceny
10× viac produktov za najlepšie ceny

Herci a herectvo v českom zábavnohudobnom divadle - Pavel Bár

Herci a herectvo v českom zábavnohudobnom divadle - Pavel Bár

Partnerský predaj - cenu dopravy určuje partner
Často as obľubou sa hovorí, že herectvo ‚je len jedno‘.
Momentálne nedostupné.
14,80 €
Tovar od: VISO TRADE
14,80 €
Vrátenie zadarmo cez Packetu

Popis

Často as obľubou sa hovorí, že herectvo ‚je len jedno‘. Nevyžadujú ale rôzne divadelné druhy a žánre odlišné prístupy k performancii príbehu, ktorý je základom každého divadelného diela? Ako označiť interpretov operiet a muzikálov – ako hercov, spevákov, hrajúcich spevákov, spievajúcich hercov alebo úplne inak? Líši sa herectvo v operete a muzikáli? A ak áno, vyvíjali sa tieto odlišnosti v priebehu doby? Ovplyvňoval ich aj celkový kontext kultúrno-spoločenského vývoja českého národa? Odpovede na tieto a súvisiace otázky sa snažia načrtnúť táto kniha, a to ako v úvodnom historicko-teoretickom exkurze operetou aj muzikálom, tak v následných prípadových štúdiách konkrétnych výrazných hereckých osobností českého zábavnohudobného divadla 20. storočia. Voľne tak nadväzuje na predchádzajúcu autorovu publikáciu Od operety k muzikálu: Zábavnohudobné divadlo v Československu po roku 1945. Najväčšia pozornosť je venovaná hercovi, ale aj režisérovi a autorovi Oldřichu Novému, ktorý počas svojej dlhej kariéry spolupracoval takmer so všetkými českými zábavno-hudobnými scénami. Tiež Nelly Gaierová prešla angažmán v regionálnych divadlách v Ostrave av Plzni, než sa ‚zabývala‘ na javiskách pražských scén – v priebehu svojej umeleckej činnosti navyše obstála v rôznorodých žánroch hudobných divadla od operiet, cez muzikály, hudobné komédie, Brechtovy a Weillo ale úspechy slávila aj v činohre aj pred filmovou kamerou. Pozornosť je venovaná aj Karlovi Fialovi, Vere Mackov, Jozefovi Kobrovi, Laďke Kozderkovej, Eve Veškrnovej a ďalším protagonistom ansámblov pražského, brnenského, ostravského a plzenského zábavnohudobného divadla.

„Keď som vošiel na scénu, bol som privítaný takým dlhým potleskom, že som tu vstupný začínal dvakrát a zase som musel prestať. Keď som začal konečne tretíkrát, zistil som, že dojatím vlastne nemôžem prevziať poriadny tón, že mám vyschlo v krku a že snáď aj plakam.A tak som tie najťažšie miesta odparlandoval – a predsa ani tým sa nádherný úspech večera nezmenšil. Bolo to pre mňa dokonca veľké poučenie pre môj ďalší spôsob spevu.„
Oldřich Nový

"Kto nemá operetu rád, nech na ňu nechodí, a nechá ju tým, ktorí ju radi majú. […] Ale pozerať sa na operete so zhovievavým úsmevom, to nie, to prosím nie! On totiž kto v nej chce pracovať, musí vedieť veľmi veľa.Ak má byť opereta vkusná, potom o to viac – treba lásky a zodpovednosti a hlavne úplnej hudobnosti.Je nutný zmysel pre pohyb, dramatický prejav, treba vedieť spievať i tancovať – a to všetko je herectvo v pravom slova zmysle […] Operetou dávame divákom radosť, odpočinok, aj keď samozrejme je nutné ju vytvárať s úplnou profesionálnou dokonalosťou…“
Nelly Gaierová