10× viac produktov za najlepšie ceny
10× viac produktov za najlepšie ceny
Kód: 25046652

Počuť nevidené/ vidieť nepočuté

Počuť nevidené/ vidieť nepočuté

Partnerský predaj - cenu dopravy určuje partner
Monografia pojednáva o hudbe vo filme – jave éterickom, pominuteľnom a neuchopiteľnom slovami.
Momentálne nedostupné.
24,60 €
Tovar od: VISO TRADE
24,60 €
Vrátenie zadarmo cez Packetu

Popis

Monografia pojednáva o hudbe vo filme – jave éterickom, pominuteľnom a neuchopiteľnom slovami. Dnešné technológie filmového záznamu sa neustále vyvíjajú, ale všetci tvorcovia stále riešia odveké otázky: Prečo znova a znova skladať hudbu k stále unifikovanejším filmom? Hovorí režisér a skladateľ rovnakou rečou? Kde začína sloboda skladateľa a končí služobnosť spoločnému dielu? Ako vníma film skladateľ, režisér filmu alebo divák? Kde sa stretáva univerzálna citlivosť s egoizmom tvorivej vášne? Obohacujú sa navzájom, alebo len parazitujú na dobovom a módnom?
Autor knihy sa na písanie hudby pre detské animované filmy dostal v dobách, kedy nesmel ako folkový pesničkár verejne vystupovať. Ako skúsený profesionálny hudobník vie hrať aj na improvizované nástroje a zvládol prácu v štúdiu. Vlastnú povahu práce skladateľa hlbšie nazrel neskôr, keď začal prednášať svoje skúsenosti študentom FAMU, ktorým stretnutie so živým hudobníkom často výrazne pomohlo pri orientácii vo svete tónov.
Najvýznamnejší prínos tejto odbornej publikácie je v syntéze všeobecne platných princípov a popise vlastných skúseností s písaním a nahrávaním filmovej hudby ručne v domácom štúdiu. Text je prekladaný praktickými návodmi a trikmi pre nahrávanie, názorne ukazujúce zákulisia muzikantskej kuchyne. Pripojené komentáre radu filmových profesií a vyznania hudobníkov potom dopĺňajú pokus o ucelený pohľad na predmet a rozširujú prácu nad rovinu autorovej možno teoreticky obmedzené, zato ale prežité a stále korigované skúsenosti.

Obsah:
Ako čítať knihy o hudbe? (Múzičnosť, muzikalita, amúzia * Mozog, oko a ucho * Mág a mágia hudby na úsvite kultúrnych dejín * Historické pozadie a jeho štylizácia * Orgiastické rituály, erós a moc * Moc hudby na pozadí doby * Melódia a atonalita * Premeny hudobnej stavby * Melódia reči a rozprávač * Animácia, móda, trh a médiá * Demokracia hudby a etika * Politizácia hudby, etika a zneužitie hudby mocou * Klišé a alternatíva * Skladateľ a spektákol * Kultúrny imperializmus globálneho popu * Tanec a rytmické gesto * Hudba a originalita * Fascinace * Vnímanie hudby telom * Ako počúvame hudbu v skutočnom živote, ako vo filme? Korene hudby pohľadom filmárov * Skrytá hudba obrazov – ako počuť videné? * Obraznosť a hudba * Hudba a vizualita * Melódia ako príbeh * Sny a realita * Herec, bábka a gesto * Ako počuť sama sa be? * Hudobná predstava * Umenie nepovedať všetko * Veľký príbeh viery * Hudobnosť príbehu * Umenie počúvať * Konvencie a komercie * Skladateľ ako demiurg štýlu * Mýtus a skutočnosť * Hudobná dráma * Funkcia scénickej hudby * Hudobný smog v animovanom filme * Premeny vnímania zvuku v priestore * Hudobník a scenár * Úloha rozprávača * Vnem, počitok a zážitok * Diktatúra pani Módy) * Psychológia zmysle, prekonávanie hraníc (Synkretické vnímanie * Nástrojové farby * Prekonávanie hraníc) * Skladateľ v továrni na umenie (Racionálne rozprávanie, nadsadenie a klam * Sound canvas – organizácia zvukového materiálu * Vizuálna inšpirácia a hudobný príbeh * Filmový čas a temporytmus) * Hudba a divák (Hranica symfonického gýča * Krása nie je ľúbivá * Dotvorenie nahrávky * Eklektik a originál * Technológie a štýlové roviny filmu * Štýly animácie a kompozície * Kúzlo hudobného motívu * Medzižánre a mobilita animácie * Fiktívna realita a skutočnosť * Herec a animátor * Scénická hudba a žáner * Detská hudba – alebo hudba detín štelých skladateľov? * Polopravdy a klišé * Stisk doby * Amatér v štúdiu * Skladateľ-interpret v domácom štúdiu * Vzorce priestorového vnímania * Zotrvalosť práce a vrtkavosť úspechu * Pravda fikcie a klam realizmu* Recyklácia historických záznamov * Gender a krása)* Myslenie nástrojom (Povaha hudobníka – inšpirácia a náhoda * Konvencia a inovácia * Kradnúť alebo nekradnúť? * Triky z domáceho štúdia * Charaktery postáv a nástrojov * Inštrumentácia charakterov * Večný začiatok * Skladateľ