Komunikácia a interakcia v plaveckej výučbe - Kristýna Hubená
Komunikácia a interakcia v plaveckej výučbe - Kristýna Hubená
Popis
Pri procese edukácie je nevyhnutná komunikácia aj interakcia. Obe tieto zložky sú nutné aj pri výučbe plávania. Vzhľadom na špecifickosť prostredia, v ktorom sa odohráva, je im nevyhnutné venovať zvýšenú pozornosť v príprave budúcich učiteľov telesnej výchovy i inštruktorov plávania. Na skvalitňovanie týchto didaktických kompetencií je nevyhnutná ich adekvátna diagnostika. Tú je možné získať iba kombináciou kvantitatívnych a kvalitatívnych výskumných metód. Tzv. triangulácia umožňuje získať dáta o činnosti učiteľa/inštruktora plávania, ako aj spätnú informáciu od samotných účastníkov edukačného procesu – žiakov/klientov. Spojením týchto dát je možné budovať a rozvíjať tieto čiastkové didaktické kompetencie budúcich i existujúcich edukátorov.