Námety na reformu počiatočného vzdelávania
Námety na reformu počiatočného vzdelávania
Popis
Reforma vzdelávania podlieha v súčasnosti modernej rétorike, ktorá sa javí ako samozrejmá, no jej funkčnosť nebola doteraz preverená. Táto publikácia – vychádzajúc z logiky každodenných pedagogických predstáv a praxe – sa podujala preveriť dôsledky tejto rétoriky vo vybraných oblastiach počiatočného vzdelávania. Ukazuje sa, že reforma počiatočného vzdelávania chápaná ako obsahová reforma založená napr. na víziách predmetovej integrácie a triviálnej obsahovej redukcie môže byť problematická. Preto vzniká potreba nepredstieranej konceptuálnej súdržnosti vzdelávacej reformy. Tú autorský kolektív nachádza vo vzdelávacom konzervativizme, ktorý umožňuje obozretné plánovanie reformných krokov. Konkrétne východiská reformy a reformné kroky sú následne prezentované v analýzach jednotlivých predmetových oblastí počiatočného vzdelávania.