Predpoklady žiaka na riešenie úloh z matematiky - Petr Eisenmann
Predpoklady žiaka na riešenie úloh z matematiky - Petr Eisenmann
Popis
Publikácia prináša ucelený opis rozsiahleho výskumu uskutočneného na Univerzite Jána Evanjelistu Purkyne v Ústí nad Labem v rokoch 2019–2022 multiodborovým tímom zloženým z didaktikov matematiky, štatistikov a psychológa. Monografia obsahuje celkom sedem kapitol, ktoré po úvode a vymedzení teoretických východísk prináša prehľad ôsmich ukazovateľov popisujúcich predpoklady žiaka na riešenie úloh v matematike: matematická citlivosť, matematická tvorivosť, čitateľská gramotnosť, počtárska zručnosť, pracovná pamäť, tendencia k použitiu algoritmu, sebapos učenie sa matematike. Tieto ukazovatele tvoria štruktúru av rámci monografie je popísaný tak dôvod ich zaradenia do vytvorenej štruktúry, ako aj ich operacionalizácia pre potreby diagnostiky. Hlavným výstupom projektu je totiž certifikovaná diagnostická sada (je súčasťou monografia), ktorá učiteľovi umožní stanoviť možné riziká, ktoré žiakovi môžu brániť v úspešnom riešení matematických úloh. Dôsledky pre učiteľskú prax, najmä námety pre prácu so žiakmi za účelom zníženia rizík, opisuje záverečná kapitola monografie.