ŠPL 23 - Rozvoj slovnej zásoby
ŠPL 23 - Rozvoj slovnej zásoby
Popis
Ako podporiť rozvoj slovnej zásoby dieťaťa medzi tretím a šiestym rokom veku? Okrem spoločného čítania a prezerania knižiek je to rozhovor, rozprávanie o tom, čo sa stalo, čo nás čaká, na čo sa tešíme, čo máme radi. Prvá časť pracovných listov je venovaná podstatným menám, konkrétne nadradeným a podradeným výrazom. Ďalším dôležitým okruhom sú prídavné mená. Deti budú spoznávať, aké majú najrôznejšie predmety vlastnosti, a budú sa ich učiť správne pomenovávať. Deti sa tiež zoznámia s rôznymi spôsobmi, ktorými môžu pomenovať jednu vec. Nepôjde o jednoduché synonymá, ale o určitý posun významu. Dôležitou témou sú aj slovesá, vďaka ktorým môžeme vyjadriť, kto čo robí a vie. Súčasťou komunikačnej kompetencie je tiež schopnosť povedať si o to, čo potrebujeme, poďakovať druhým za to, čo pre nás urobili, pochváliť to, čo sa nám páči, a tiež vhodný pozdrav a rozlúčku. Záverečné úlohy sa teda venujú práve týmto výrazom, ktoré otvárajú cestu k druhým ľuďom.