10× viac produktov za najlepšie ceny
10× viac produktov za najlepšie ceny
Kód: 36432339

Reč plagátu 1890-1938 - Lucie Vlčková

Reč plagátu 1890-1938 - Lucie Vlčková

Partnerský predaj - cenu dopravy určuje partner
Publikácia predstavuje plagát ako vizuálne komunikačné médium, ktoré používa špecifickú reč prepájajúcu obraz a text.
Momentálne nedostupné.
55,70 €
Tovar od: VISO TRADE
55,70 €

Popis

Publikácia predstavuje plagát ako vizuálne komunikačné médium, ktoré používa špecifickú reč prepájajúcu obraz a text. Plagát slúži na oznámenie informácie krátkodobého významu, preto vychádza z bezprostredného, dobovo aktuálneho jazyka, zrozumiteľného naprieč širokým sociálnym spektrom. Sémantiku plagátového oznámenia umocňuje tiež štruktúrovanie informácie, obrazové referencie a schémy zacielené na konkrétne publikum (profesijné, národnostné či rodové skupiny). Na rôzne účely plagát používa iné typy reči, avšak niektoré jeho klišé fungujú univerzálne. Kniha približuje jazyk plagátu v najrozmanitejších spôsoboch komunikácie a rolách, ktoré plnil či už v prospech umenia, obchodu alebo ideológie. Jednotlivé typy obrazových oznámení sú zastúpené ako najvýznamnejšími exponátmi z viac ako tridsaťtisícovej kolekcie plagátu Umeleckopriemyselného musea v Prahe, ktorá patrí medzi najstaršie a najvýznamnejšie európske zbierky plagátu, tak aj artefakty bežnej produkcie z obdobia 1890–1938 s dôrazom na diela. Štáty zohľadňujú všeobecnejšiu problematiku – kritickú reflexiu plagátu v Čechách, spôsoby uplatnenia plagátu v mestskom prostredí, premenu jazyka plagátu – aj úzko zamerané témy ako medzivojnovú reklamnú scénu, osvetový plagát či plagáty propagujúce umenie.

editor: Lucie Vlčková
texty: Magdalena Nerudová, Peter Šámal, Peter Štembera, Lucia Vlčková, Filip Wittlich
grafický dizajn: Vladimír Vimr