Grada Prehľad porúch psychického vývoja
Popis
Súčasný pedagóg základnej školy sa nestretáva iba s „normalitou“, ale celkom prirodzene aj s „abnormalitou“. Ak sa má orientovať v medziľudských vzťahoch, rozumieť deťom a ich rodičom, mal by získať rozhľad v širších súvislostiach, byť schopný komunikovať nielen v rámci psychologickej normality, ale vedieť sa správne zachovať aj v prípade patológie. Pedagógovia riešia rôzne typy výukových ťažkostí, ktoré sa môžu objavovať v rámci tzv. integrácií. So zavedením sa stretávajú so žiakmi, ktorí majú výukové ťažkosti, a to z rozličných príčin. Táto kniha by im mala byť cenným pomocníkom práve v takýchto situáciách. Ako samy autorky uvádzajú, ich cieľom nebolo predložiť vyčerpávajúci popis celej šírky psychických ťažkostí, ale skôr sprostredkovať (či už budúcim, alebo existujúcim pedagógom) základnú orientáciu vo vybranej psychologickej oblasti. Zamerali sa na témy a problematiku, ktoré sa im javili ako najfrekventovanejšie v pomáhajúcich profesiách, najmä v profesii učiteľa pôsobiaceho na všetkých typoch a úrovniach vzdelávania. Prepájajú teoretické východiská a doterajšie poznatky o vybraných témach s výskumom konkrétnych prípadov. Za cieľ si dali informovať o témach, ktorých znalosť pomáha pedagógom lepšie pochopiť problematiku dieťaťa, a pomôcť tak skvalitniť ich pedagogickú činnosť a orientáciu v danej problematike.