Maitrea Montessori konkrétne 2 - Matematika
Popis
Druhý diel slovom aj obrazom uvádza do matematického myslenia a predstavuje najdôležitejšie Montessori materiály pre matematiku.
Dieťa sa naučí chodiť, hovoriť, pracovať s predmetmi a počítať a písať prostredníctvom svojej vlastnej tvorivosti, nie preto, že ho to dospelí naučia. Dospelý je na ceste vzdelaním iba sprievodcom, radcom a oporou. Aby dokázal dieťaťu pomôcť s tým, čo v danej chvíli chce robiť, musí sa naučiť vnímať signály jeho potrieb. Nehodnotí, neznámkuje, vedie ruku a myseľ.
Filozofiu prístupu k vzdelávaniu detí, ktorú poznáme pod pojmom Montessori pedagogika, vytvorila na začiatku 20. storočia Maria Montessori, talianska pedagogička, lekárka a vedkyňa. Vďaka vedeckému prístupu dnes po sto rokoch výskumu a overovania vieme, aké sú vývojové potreby detstva. Vieme, prečo najmenšie deti tak rady opakujú rovnakú vec stále dookola, vieme v akom období a prečo potrebujú rovnať kocky od najväčšej po najmenšiu a vieme tiež, že debata nad pravidlami hry je pre školákov dôležitejšia, než samotná hra.
Nová rada príručiek pre materské školy a predškolské zariadenia vznikla v priebehu desiatok rokov práce s deťmi. Jej cieľom je pomôcť všetkým pedagógom predškolského vzdelávania zvýšiť deťom pomocou novej kultúry výchovy vedomia ich vlastnej hodnoty a pripraviť ich na dnešný svet.