Triton Detstvo pod paľbou
Popis
Veľké firmy si našli nový zdroj zisku: naše deti. Joel Bakan odhaľuje, do akej miery tieto firmy zneužívajú zraniteľnosť a ovplyvniteľnosť detí, ako manipulujú so strachom ich rodičov a konajú bez ohľadu na záujmy a zdravie detí. Počet detí užívajúcich psychofarmaká prudko stúpol po tom, čo výrobcovia farmak začali používať zákerné a často aj nelegálne praktiky, aby zabezpečili, že u detí budú oveľa častejšie než predtým diagnostikované duševné poruchy, a aby presvedčili rodičov, že ich potomkovia nutne musia užívať lieky. Dômyselný marketing vyvíja čím ďalej rafinovanejšie a účinnejšie taktiky, ktoré hrajú na strunu detských túžob a emócií a vábia do sietí nutkavého konzumerizmu. Tvorcovia počítačových hier predkladajú deťom hry plné sexu a násilia a majitelia sociálnych médií infiltrujú do spoločenského a citového sveta detí, kde ich ovplyvňujú tak, aby trávili stále viac času online. A chronické zdravotné problémy detí, od astmy po rakovinu, autizmus a vrodené vady, sú čím ďalej závažnejším problémom, pretože naše okolie a životné prostredie sú zamorované tisíckami priemyselných chemikálií. Kniha je manifestom volajúcim po bezodkladnej zmene. Snáď v sebe nájdeme silu brániť vlastné deti pred predátorskými praktikami veľkého biznisu.