vzorce lidství
vzorce lidství
Popis
Filozofické základy pedagogickej antropologieBýt človekom znamenalo vždy starať sa o svoje bytie, byť sám sebe otázkou. Kniha sa zaoberá tým, ako ľudia odpradávna rozumejú sami sebe vo filozofickej reflexii a ako sa tieto podoby sebeporozumění (označované ako zoon logon echon, zoon politikon, imago Dei, ego cogito, ens volens, homo faber, homo ludens apod) v dejinách premieňajú . Existujú medzi rôznymi formami sebeporozumění v rôznych dobách nejaké súvislosti? Ako sebe rozumie človek doby modernej, prípadne postmodernej? Čo možno na človeku zmeniť a ovplyvniť výchovou? Hľadaním odpovedí na takéto otázky nás autorka uvádza do témy filozofie človeka a filozofie výchovy. Metodicky je každej z tém spracované v informatívnym textu a zhrnutie a doplnené ukážkami z pramennej literatúry a námety na zamyslenie, ktoré majú inšpirovať k hlbšej orientáciu vo veciach človeka. Kniha je určená predovšetkým študentom pedagogických fakúlt či študentom humanitných odborov a všetkým odborníkom, ktorí sa orientujú na problematiku výchovy a vzdelávania v najširšom kontexte.