10× viac produktov za najlepšie ceny
10× viac produktov za najlepšie ceny
Kód: 25306974

Nebeskí cyklisti - aeroplány poháňané šliapaním

Nebeskí cyklisti - aeroplány poháňané šliapaním

Partnerský predaj - cenu dopravy určuje partner
Ojedinelý námet, u nás doteraz nikým nespracovaný. Celý popis
Momentálne nedostupné.
17,30 €
Tovar od: VISO TRADE
17,30 €
Vrátenie zadarmo cez Packetu

Popis

Ojedinelý námet, u nás doteraz nikým nespracovaný. Príbeh nebeských cyklistov nás bude sprevádzať históriou ľudskej túžby vzniesť sa vlastnou silou a lietať ako vtáky, čo bolo snom ľudí oddávna. Svedčia o tom kresebné a písomné nálezy objavené v kultúrnom dedičstve starých národov. Odráža sa to aj v mnohých bájoch, mýtoch a legendách. Po stručnom nahliadnutí do najdávnejšej minulosti sa autor zameral predovšetkým na šesťdesiate až osemdesiate roky 20. storočia, kedy dochádzalo k naplneniu týchto odvekých túžob, kedy snahy o lietanie silou ľudských svalov kulminovali. Bola to predovšetkým Veľká Británia, v ktorej sa v týchto šesťdesiatych rokoch zaoberalo niekoľko skupín nadšencov stavbou lietadiel poháňaných ľudskou silou – HPA (Human Powered Aircraft). Potom sa ich vývoj preniesol do USA, kde mali konštruktéri k dispozícii moderné materiály „kozmickej éry“, a tak nastal posun ich stavby a lietanie s nimi od nadšeného amatérizmu k solídnemu vedeckému prístupu. Vznikajúce šliapacie lietadlá boli schopné vo svojej dobe tých najlepších výkonov bez toho, aby nachádzali v ostatných krajinách konkurenciu. Deň, ktorý sa zapísal do histórie lietania bol 12. jún 1979. Vtedy pilot-cyklista Bryan Allen prekonal vlastnou silou na stroji Gossamer Albatross kanál La Manche od britských brehov k francúzskym za 2 hodiny a 29 minút. Získal tak Kremerovu cenu spojenú s vysokou peňažnou prémiou 100 000 libier. Čoskoro po ňom nasledoval skvelý triumf lietadla MIT Daedalus pri pamätnom lete z Kréty smerom k gréckej pevnine. Tieto a ďalšie úspechy vyvolávali až prehnane optimistické vízie o budúcnosti šliapacích lietadiel. Úvahy na túto tému takmer vždy končívali otázkou: „Čoho sa dočkáme nabudúce?“ To je otázka, na ktorú nie je jednoduché odpovedať.