GEKO Stlačovák brzdových piestov, sada 18ks GEKO
Popis
Univerzálna sada v plastovom kufri slúži na montáž/spätné vrátenie piestov/strmeňov kotúčových bŕzd.
Technická špecifikácia:
- počet dielov: 18
- použitie: umožňuje stlačenie aj zatočenie brzdových piestov na ľavej i pravej strane auta
Obsah súpravy:
- 1 x tlačná skrutka pravá
- 1 x tlačná skrutka ľavá
- 1 x doraz
- 15 x adaptér
- kufor
Súprava sa hodí pre väčšinu vozidiel na trhu: Audi, Fiat, Ford, Fiat, Handa, Jaguar, BMW, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Toyota, Renault, Volvo, Citroen, Opel, Saab, GM a VW
Škrípu alebo drhnú brzdy vozidla pri brzdení?
Výrazné a prenikavé škrípanie, drhnutie bŕzd v niektorom z kolies vozidla je príčinou opotrebovania brzdových doštičiek, až na kovovú plochu na ktorej je trecia vrstva upevnená a hrozí rýchle poškodenie kotúča brzdy alebo brzdového bubna. Závadu je nutné odstrániť ihneď a súčasne uskutočniť kontrolu trecích obložení všetkých bŕzd. Trecie obloženie vymieňajte vždy na oboch brzdách jednej nápravy súčasne a nahraďte ich len originálnymi dielmi. Ak je poškodená trecia plocha kotúča alebo bubna, je nutné súčiastku dať opraviť v odbornej dielni pretočením na sústruhu alebo vymeniť za nový originálny diel.
Zahrieva sa vám koleso vozidla bez toho, aby ste brzdili?
Keď je brzdová doštička prireznutá k držiaku, tak ju obvykle brzdový piest zvládne pritlačiť ku kotúču, ale už sa nemá ako vrátiť späť. Trvalým miernym pritlačením sa zahrieva az obloženia sa vyparuje spojivo – následne sa začne mrviť. Najskôr v hranách, potom aj v ploche – výsledkom môže byť odpadnutie obloženia od plechu. Zahrdzavené brzdy môžu mať vplyv aj na spotrebu paliva vášho vozidla a zhorušujú brzdný účinok a brzdnú dráhu vozidla. Odporúčame okamžitú opravu a vyčistenie, odstránenie hrdze alebo výmenu brzdového obloženia za nový originálny diel.
Našliapať brzdy!
Po výmene bŕzd je potrebné pred rozbehnutím vozidla brzdový pedál niekoľkokrát zošliapnuť! Pokiaľ tak neučiníte môže sa vám stať že auto nezabrzdí. Je potrebné celý systém aktivovať niekoľkonásobným zošliapnutím brzdového pedála.
Žiadny iný systém auta však v prípade zlyhania neohrozuje posádku viac ako brzdy – preto by sme k nim mali vždy pristupovať maximálne zodpovedne.