HET SOLDECOL LAZÚRA - Olejová tenkovrstvá lazúra na drevo 0,75 l sl 38 - oregonská pínia
Popis
Olejová lazúra s prídavkom vosku a s UV ochranou na dekoratívne a ochranné nátery dreva v interiéri i exteriéri. Je vhodná na nové a obnovovacie nátery – krovy, podhľady, palubovky, dverí, stoličiek, stolov, plotov, pergol, kôlni, chát, chalúp a pod.Vytvára hodvábne matný vododpudivý povrch s odolnosťou voči poveternostným vplyvom. Zvýrazňuje kresbu a štruktúru dreva, nepraská a umožňuje drevu dýchať. Výdatnosť:
- cca 10–14 m2/L v jednej vrstve
Riedenie:
- neriedi sa
Príprava podkladu Podklad musí byť suchý, očistený, zbavený zvyškov živice a starých náterov, bez škodcov. V exteriéri odporúčame drevo ošetriť vhodným prípravok pre ochranu dreva proti škodcom, hubám a plesniam. Je vhodné, aby vlhkosť dreva nebola vyššia ako 10% – nesmie prekročiť 12%. Aplikácia Pred aplikáciou lazúru dôkladne premiešajte. Odstráňte staré emailové nátery, nátery strednovrstvou alebo silnovrstvou lazúrou. Súdržné staré nátery olejovou lazúrou nie je nutné odstraňovať. Drevo ošetrite impregnačným náterom napr. Bochemit QB Hobby alebo Krovsanom. V intervale minimálne 8–24 hodín naneste v interiéri 1–2 vrstvy , v exteriéri 2–3 vrstvy lazúry. Náter je suchý na dotyk najskôr po 3 hodinách a preschnutý po 24–48 hodinách. Doba schnutia je závislá od nasiakavosti dreva, hrúbky nanesenej vrstvy, teploty, vlhkosti príp. od zvoleného typu napúšťadla. Medzi jednotlivými nátermi je vhodné ľahké prebrúsenie povrchu. Pri natieraní je potrebné občas lazúru premiešať. Pri použití lazúry na ošetrenie dreva s vysokým obsahom trieslovín (napr. dub, agát, smrekovec) je vyhotovenie skúšobného náteru obzvlášť dôležité. Z dôvodu vysokého obsahu trieslovín môže dochádzať k pomalému zasychaniu, vyplavovaniu trieslovín a následnému ovplyvneniu vzhľadu náterového filmu. Náter je nutné pravidelne obnovovať. Odtiene je možné vzájomne miešať. Bezfarebný odtieň je možné použiť na zosvetlenie tmavších odtieňov, samostatne nie je vhodný do exteriéru. Čistenie náradia Náradie po skončení prác použite technický benzín, S 6006 alebo S 6001.